tisdag 26 februari 2008

Favvolampa

Tjena alla bloggisar!

Jag har sett att flera visat sina favorit-lampor i hemmet, så jag tänkte följa strömmen och visa min. Det är den enda lampan i detta hem som jag verkligen skulle sörja om den försvann.. Den sticker ut från mängden från det jag brukar gilla i och med att den inte är gammal, men jag föll för den snygga designen och man kan säga att den är "jag"... Den står i ett hörn i vardagsrummet och jag blir glad varje gång jag ser den. Så härligt när det blir så tycker jag. Många andra saker i vårt hem har varit impulsköp från när vi skulle flytta ihop. Dessa saker går man nu och stör sig på och skulle helst vilja bytt ut igår. Men vissa saker, möbler och kläder blir man kär i och det är dessa saker som man behåller sen. Värdet spelar ingen roll... Något annat jag verkligen skulle sörja i vårt hem om det försvann är mina gamla flaskor som jag visat förut, dessa hittade jag på en soptipp.. Så det är inte pengarna det handlar om enligt mig, utan att hitta något som verkligen passar den man är..

Jag pratade med ett par klasskompisar om detta idag, dom frågade mig vad mitt halsband kostat, eftersom det var friis & co. När jag sade vad det hade kostat tyckte de båda att så mycket pengar skulle de aldrig ha lagt på ett halsband, och då pratar vi om några hundralappar, inga tusenlappar.. Men jag är väl sån att när jag väl hittar något jag verkligen tycker om så köper jag det(förutsatt att plånboken går med på det såklart..) och sen använder jag detta lääänge..

Nä, nu ska jag krypa ner i soffan med en inredningstidning och vila mina muskler som är ömma sen massagen igår.. (Tusen tack R men ajajajajajaj!). Man kan nog säga att det var behövligt.. =)
Kramar /Livsnjutaren




Vad tycker ni? Är den inte snygg?


En glimt av vårt vardagsrum..

7 kommentarer:

MiaMaria sa...

Hejsan!

Jo, visst är den underbar med sin svängda kropp!

Miamaria

My Lovely Things sa...

lampan är jätte trevlig..får nog säga med att soffan är väldigt fin med..

ha det gott..
kram Anna

bykerstin o. butikblandannat sa...

Hallå! Ja, jag tycker att det borde löna sig i längden att baka eget... Framförallt blir det ju så gott! Apropå det där med halsbandet så håller jag verkligen med dig! Om man känner starkt för nåt, så ska man satsa på just det i stället för att nöja sig med nåt halvdant som man ändå inte kommer använda. Hellre några få, men väldigt kära saker säger jag! (som iofs är en ganska så big spender på allt som heter livskvalitet... dvs. doftljus, kläder, smycken hehe :p ) Man måste unna sig! Vad mysigt ni har det! Så kul att träffa likasinnade som pysslar om där hemma! Jo, jag har läst lite landskapsarkitektur och började i höstas att läsa till ekonom (varför fattar jag inte, är inte alls vad jag vill hålla på med egentligen!), så nu har jag tagit uppehåll för att försöka förverkliga mina drömmar, dvs. jobba med dekor och kanske inredning, frilansa lite, starta företag.... Det vart ett långt inlägg! :) Skönt för dig att du är klar snart! Ha en jättebra onsdag! Kram Stina

Anonym sa...

Hej där, och tack för din fina kommentar i min blogg :-) Kikar in hos dig och noterar att vi verkar ha ganska lik stil. Jag blev helt kär i träkistan du visar längre ner, vore jag dig hade jag inte målat!
/kram Silje

Anonym sa...

Vad kul med en till irednings-syrra :-) Jag kommer söka till distrikt till hösten så jag får lite extra tid med lillan och sen drömmar jag om att gå barnmorske längre fram. Det är det som är så bra med vårat jobb, det finns hundra olika vägar att gå. Kram på dig!

IKT i min vardag sa...

Hej Anna!

Ja visst var skålen söt! Jag köpte den på Slott & Koja här i Borås. De hade förresten en likadan ängel som du visar längre ned. Gissa om jag stod och fingra på den...

Kram Linda

Marie sa...

Lampan är jättefin, förstår att du gillar den!

Kram Marie