torsdag 28 februari 2008

Hej, jag heter Anna och jag är bloggoholic!

Hello there!

I eftermiddag och kväll har jag varit på Ikea. Kunde inte motstå erbjudandet fast jag egentligen behövde plugga.. och jag letade efter lite smått och gott, som nya knoppar till köket, bestick m.m. Tror ni jag hittade det!? Nej. Knopparna som jag sett innan i trä fanns inte längre och andra porslinsknoppar var ju mycket dyrare (känner inte för att lägga dom pengarna på en hyreslägenhet) och de enda besticken jag tyckte var fina var naturligtvis slut.. Tror ni jag kom hem tomhänt!? Nej. Hittade väl en blandad kompott ändå, bl.a. ett överkast, badrumsmatta, handdukar, 5 l gryta med pastainsats, söt skål och ljus (såklart!).

Ni förstår att det börjar hända saker här! Lite smått och gott trillar in här hela tiden. För ett tag sen sade min sambos mamma att jag kunde få ta hand om hennes gamla kommod. Igår hämtade vi den till min sambos förtjusning. Nu ljög jag lite.. Han är inte överväldigande glad.. Snarare i upplösningstillstånd. Han undrar med en alltmer desperat ton vart detta ska sluta och provar allt för att hindra att förändringens vindar blåser fram.

Han: "Vart ska du ha den här!?"

Jag: "Den ska stå i hallen"

Han: "Men vad är det för fel på byrån som står där?"

Jag: "Den passar inte in i vår (läs min) stil"

Han: "Vart ska du göra av den då?"

Jag: "Den kan E få köpa billigt"
Jag har nämligen kommit på den spektakulära idén att eftesom min yngre bror ska flytta hemifrån snart kan ju HAN få ta hand om en massa saker som jag tröttnat på.. hehe, man får inte va dum..

Han: "Ok, men imorgon ska inte du ta kort på den här, och lägga ut den på din BLOGG. Du är ju bloggberoende!"


Haha.. det får tala för sig själv.. Oj, nu hörde jag att han kom hem, jag måste skynda mig att skriva klart så han inte ser vad jag sysslar med!
Kramar /Anna abstinens
Jag och min kära sambo i vår harmoniska värld..

Inga kommentarer: