torsdag 28 augusti 2008

Lite lustfyllt, och lite olustfyllt..

Här kommer ett inlägg från ekorrhjulet! Det snurrar och snurrar, man hänger inte med och det är alldeles för mycket! Någon som känner igen sig? Ibland undrar jag om det aldrig ska lugna ner sig.. Men sen tänker jag, att man får ju vara glad att man har saker att göra, att man har vänner och familj som vill umgås med en, att man har ett roligt jobb, att man pluggar på den utbildning man vill, att man har någon att dela sina tankar med, att man har en kropp som bär en runt i joggingspåret.. Kanske är det mer så man borde tänka...
Det är när det övergår i stress, magont, huvudvärk och nackont som det börjar bli farligt. Man kanske inte behöver göra allt som erbjuds? Man kanske inte alltid måste tacka ja till allt? Men jag har så svårt att säga nej..
Mitt upp i alla måsten, planeringar, skola, jobb, praktik o.s.v. vill jag ju hinna med sånt som jag tycker är roligt också. Sånt som jag mår bra av! Men jag hinner inte och det slutar med att jag blir grinig och irriterad över hur min tid disponeras. Nu är klockan nio, jag ska åka till Stockholm klockan sex imorgon bitti och har fortfarande inte packat. Den där fotvården får jag väl ta en annan dag..

Jag ber om ursäkt för att jag inte svarat på alla era gulliga kommentarer, och för att jag inte hunnit kommentera hos er som jag brukar "titta in till", mer än hos några få.


Nu väntar iallafall en fartfylld helg i storstan och jag ska försöka hinna med att strosa i mysiga inredningsbutiker (Tusen tack härliga Lotten för alla tips!), stanna upp och bara ha roligt. Jag återkommer nästa vecka med nya tag!
Men under tiden jag är borta ska ni få något att kika på också.. Sakerna jag köpte i helgen, bl.a. på lustfyllt! Förlåt för att jag höll er på sträckbänken.. hihi! Det blev...

Två ljusstakar i fattigmanssilver


En sifon..
Och här är en glimt av skrivbordet!
Nu ska jag packa, äta, göra fotbad, slå in present, göra grattis-kort, skriva lista på alla inredningsbutiker jag vill besöka i helgen, ladda kameran, tvätta och torka det jag ska ha med mig.. bland annat! Tror ni jag hinner med lite TV-tittande också? =)
Kram /Anna ekorren

11 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

Jag känner precis igen mig på den där beskrivningen faktiskt. Det är som om du hade beskrivit mig! Jag har så mycket att göra ibland att jag inte kan tänka, jag blir blockerad. På dagarna är det så mycket med barnen hela tiden så jag får aldrig sitta ned och tänka mina tankar färdigt, vilket resulterar i att jag blir helt galen!

Vilket vackert skrivbord du har hittat! Ha det så mysigt i Stockholm! Glöm inte att besöka Knut & Svea!!

Kram Jenny

Solsjö - Under en vind sa...

Så sant så sant......

Hoppas att du får en underbar helg med massor av sol och shopping! Kramar!

My Lovely Things sa...

Ja visst äre så att det lätt blir för mycket..viktigt att du lyssnar på din kropp..det kan lätt bli för mycket!!

ha det så trevligt i sth..

Vilket fint skrivbord du hittat såna är ja g på jakt efter med..
kram anna

Grodmamman sa...

Idag känner jag igen mig i vartenda ord du skriver! Denna veckan har varit helt hysterisk så helgen är mycket efterlängtad!:)
Ha en underbar helg i Stockholm, lite avundsjuk blir jag!:)
Vi har nästan ett exakt likadant skrivbord. Det är där jag sitter när jag bloggar!
Kram

Veronica sa...

Så kusligt, det känns som om du just läst mina tankar....stress stress och åter stress!
Hoppas din helg blir underbar och stressfri!

Veronica

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Hoppas du får en helt underbar och stressfri tid nu! Shopping för oss är ju rena rama medicinen =)

Så fina saker du har köpt och det där skrivbordet är såå vackert.

Kramisa Anita

lottens vita och gröna sa...

hallå gumman! iblan är det mer flow, snart så så vänder det och det bara är smöööööör! hoppas att du får en alldeles ljuvlig helg i stan, nästa gång du är i krokarna så måste jag få bjuda hem dig!
varmastekramen lotten

Jes/Vita villa vila sa...

Hej vännen!

Visst är det lätt att allt bara snurrar på - det är viktigt att lära sig att faktiskt säga NEJ ibland. Stanna upp & ta en paus!

Så fina saker du fyndat!!!

Tack för dina snälla ord inne hos mig - jag blir verkligen jätteglad!

Kram Jes

Majas mammelucker sa...

Hej Anna!
Jaa livet kan vara rätt stressigt ibland..men man måste komma i håg att bara vara och inte alltid ha någonting pågång..det är svårt det vet jag men inte roligt när kroppen säger i från och man blir liggande ..har förmånga levande bevis på detta..så ta det lugnt.
klart jag visar bilderna från mässan om det kommer med..ha en skön visit i Stockholm.
Kram Maria

Skomakartummen sa...

Oj, låter som jag. Alltid för många järn i elden. Man ska alltid tacka ja till saker och ting fast man har fullt upp, man ska hjälpa och fixa fast man inte har tid. Dygnet borde har flera timmar!!!!
Kram Sari

bykerstin o. butikblandannat sa...

Vilka fina bilder! Åh vad jag har missat när jag har varit ifrån bloggandet ett tag. Men man kan alltid komma tillbaka... Förstår precis vad du menar och jag hoppas att det känns bättre snart! Skjut inte upp på vilandet, det måste man ta här och nu när man känner att man behöver det! Allt löser sig...
Ha en fin dag!
Kram Kära Stina