söndag 7 december 2008

Trevlig andra advent! i efterskott.. =)

Hej!
Igår satt jag och skulle göra ett advents-inlägg här.. När jag skulle föra över bilderna såg jag att batterinivån var jättelåg.. Jag satte i sladden och fortsatte.. tills jag såg att batterinivån fortsatte att sjunka.. Hmm.. Kollade så att alla kontakter satt som de skulle.. det fortsatte att sjunka och lysa rött.. Hmm.. Inspekterade sladden.. Det var en viss Frasse som hade bitit sönder den.. det sprakade och gnistrade om sladden och när jag dragit ur den dog datorn..
Jahapp! Så var det med det!

Tänk att det redan var andra advent igår...

I helgen firade vi att gästrummet äntligen är färdigtapetserat! Det blev så ljust och fint, som ett helt annat rum.. Nu börjar den roliga biten, nämligen att inreda och pynta.. =)
Ska bara måla ett projekt först (känner ni igen Alfons Åberg?) =D

I väntan på inredningen där har jag pyntat lite i vardagsrummet..


En liten gran har bli vit klädd i vitt och silver, med gamla julgransljushållare, vita spetsband, prismor och silvriga pynt.
Julgransljushållarna ropade jag in på tradera tidigt i höstas..
Jag blev helnöjd! Och Frasse verkar också helnöjd med att ha fått något nytt att leka med, hmm..?


Den här vackra julgranskulan vann jag i en tävling hos Tess med bloggen Tilda och mamma


Hjärtanen och prismorna köpte jag på Skapande Händer. Spetsbanden klippte jag till av några bitar spets jag hade hemma.
Lagom till andra ljuset tänds passar jag också på att visa min andra adventsstake, som står i vardagsrummet.. Siffrorna har jag visat förut, de köpte jag förra året (då såg det ut så här) och jag tycker om dem jättemycket. I år blev de prydda på blockljus på en bricka pyntad med mossa och ett par prydnadsäpplen.
Ha en bra vecka alla julpyntare!
Kram /Anna

2 kommentarer:

annashusidingtuna sa...

Det är aldrig roligt när saker går isönder, men vilken tur att det löste sig så att man fick se hur fint du har piffat hemma!
Kram Anna

Anonym sa...

Måste bara berätta att jag skrattade medkännande åt ditt "sladd-problem". Hemma hos mig har en mobilladdarsladd gått åt i vovvens tuggiver... Och en matta och lite till ;-) Men tur att minnet är kort för man glömmer fort. Jag bara bävar för vad hon ska hitta på för bus med granen. Lycka till med din ! Mvh Pernilla