torsdag 4 februari 2010

Inköpen från helgens utflykt!

Hej alla bloggpinglor!

Hur har ni det? Här är det ganska bra, förutom att jag är trött på min handledare på praktiken.. en riktigt sur gnälltant är hon, hon peppar inte utan trycker snarare ner en istället.. och jag är så trött på sådana människor! Det var en sådan handledare som bidrog en del till min sjukskrivning p.g.a. stress och depression förra hösten.. så jag har fått min del. Nu är jag starkare och tar inte åt mig av det hon säger, men jag blir arg. Varför måste hon säga något alls om hon inte kan få något positivt ur sin mun?
När jag tog blodprov på en man härom dagen misslyckades jag eftersom kärlet rullade iväg för mig. Jag har lyckats alla andra gånger under den 1,5 vecka jag varit där. Men när jag misslyckades sade hon:
"Skit också"
och sen till patienten; "Det brukar ju inte vara några problem annars, jag brukar ju lyckas sticka dig eller hur?"
Ursäkta? Är jag lika van som hon? Har jag typ 40 års erfarenhet som sjuksköterska?

Ursäkta gnället från min sida nu- jag var bara tvungen att avreagera mig lite. Men nu har jag skakat av mig det. Vi fortsätter med mina inköp från helgens utflykt.
På Lustfyllt köpte jag den här..


En gammal ölback.. den ska jag ha i köket och ha fina flaskor, glas och pynt i.. :)
Det andra inköpet gjordes på loppisen vi stannade vid. Om ni sett bilderna från föregående inlägg kanske ni kan räkna ut vad som inspirerade mig till denna vackra tavla... =)


Den är gammal. Den är otroligt vacker. Och jag är så nöjd. Tack till dig Malin som hittade den! Malin såg nämligen att jag spanade på liknande tavlor på Lustfyllt, men köpte ölbacken istället..

Igår när jag kom hem höll jag nästan på att köra fast på vår uppfart till garaget. Så jag hämtade en stor skyffel och började skotta.. det var som värsta träningspasset! Eftersom det bara var någon minusgrad var snön ganska tung.. men jag ger mig inte när jag väl satt igång med något så jag kämpade på. Tills sambon ringer en bra stund senare när jag nästan är klar och säger att hans farbror är på väg till oss med traktorn för att skotta!! haha, jag fick en bra träning iallafall!
Tusen tack för alla kommentarer ni lämnar efter er!
Kram /Anna

13 kommentarer:

Helena Dovier sa...

Alltså den typen av gnällspikar kan verkligen konsten att förpesta sin omgivning... Och i din sits kan man ju inte bara gå därifrån heller. Jobbigt, hoppas att du står ut med henne.

Superfin ölback du har köpt! Lustfyllt är ju som en dröm...

Kram från Helena

annashusidingtuna sa...

Vissa ska verkligen inte vara handledare så är det bara tyvärr har också haft oturen att råka ut för några sådana i mitt liv så jag vet hur det känns..
Vilken underbar butik du har besökt!
Kram Anna

Livet på kyrkstigen sa...

Hej, vad tråkigt med din handledare:-( Ölbacken var jättevacker!

Grodmamman sa...

Tråkigt med sådana handledare! Man räknar ju med att de ska uppmuntra och pusha en istället.
Jag har också sett skottningen som träning det sista!:)
Kram

Johanna sa...

Sådana handledare borde inte få var handledare! Tyvärr stötte jag också på någon sådan under min utbildning till ssk... Bit dig i läppen och gå vidare, du lyckas nästa gång! Patienten tyckte säkert att hon var dum hon också.

Lycka till med studierna, fina fynd också! =)

Unknown sa...

JAg tycker du ska be om att få en ny handledare om du inte känner att du kan ta diskussionen men *käringen* usch för surtanter, praktik ska ju kännas inspirerande, lärofullt och tryggt.

Ha en underbar helg och vilken fin back du hade fyndat, kram Pia

Hem och Harmoni Marie sa...

Hej på dig goa bloggpingla!

Trist med gnällisen på praktiken..skönt dock att höra att du inte tar åt dig! :)

Jösses vilken läcker ölback, finns ju hur många användningsområden som helst...

Ha det gott, snart helg! Kram Marie

Domus Dulcis Domus sa...

Härlig drickaback hörru du! Förstår att du slog till. Ta inte åt dig av gnälliga gamla sköterskor!!! Låt henne inte bli en energitjuv. Lycka till och kramis.

Unknown sa...

Hej Anna!
Vilken surkärring du hamnade hos, hon har säkert tröttnat på att jobba, om hon var så duktig på att ta prov så hittade hon säkert ett annat ställe...
Synd att du inte gör praktik i vår kommun du kunde du gå med mig, fast då hade vi kanske bara pratat inredning eller vad tror?
Låt henne inte trycka ner till självförtroende!
Gillade verkligen din trälåda så snygg, och tavlan var säkert billigare på loppis..
Ha en skön helg! Kramis Anna

Ps min mamma är nog stolt som en tupp nu efter att ha läst alla lovord om hennes strumpor.

Unknown sa...

Hej!
jaa Anna. vissa människor är bara så lea.. Fattar inte att de inte kan förstår att om man bara är lite posetiv så går allt lättare.
jag har oxå haft hemska handledare och arbetskamrater genom åren. Jag försöker alltid ta hand om alla nya och elever. Vara så trevlig och hjälpsam som möjligt!

Ledsen för din skull att du blev behandlad så illa..Det är hon som har problem.Hon är rysligt oproffslig!!

Stå på dig vännen! Möt dem med ett leende!!
ps.. Underbara fynd!!

Kram Anna Mylovelythings

tre nyanser av vitt sa...

Hej
Ja usch det är det värsta jag vet. En del kan visst bara se livet ur ett perspektiv. Har en svärmor som är den värsta sortens pessimist, jag har aldrig träffat någon värre. Herregud nu när vi bygger hus så har hon hur mycket som helst att gnälla på och det gör mig tokig...har sagt ifrån en gång på skarpen men nu är hon igång igen. Man försöker hålla det ifrån sig men det smittar ändå tråkigt nog! Ja ja nog om detta och till något betydligt trevligare dina fina fynd och vilka fina bilder från affären i jönköping, väcker verkligen ha begäret.
Må så gott kram Marie

Marie sa...

Hej Anna!

Usch för sådana där surtanter, borde verkligen inte få vara handledare!

Så du har varit på Lustfyllt, måste också ta mig dit inom en snar framtid, var alldeles för länge sen nu! Fin back du köpte och kul med den loppisfyndade tavlan. Åh vad jag vill gå på loppis, hoppas jag får tid med lite loppis i helgen!

Trevlig helg!
Kram Marie

drömmen om vitt sa...

Mmmmm vilken trevlig blogg.....Jaa du det finns gott om surtanter ute som borde se sig om efter något yrke som passar dom kanske:)eller sitta inne skulle nog passa bättre.
Kikar gärna in igen
Lotta