lördag 29 januari 2011

Lite fönsternytt

Hej!
Ursäkta min otydlighet i senaste inlägget, det är ju inte lätt för er som inte varit här tidigare att veta att jag länge velat ha ett nytt kök.. men eftersom jag studerat tills nu och ska vara mammaledig ett tag med rätt minimal inkomst blir det ingen renovering än på ett tag. Den gula tapeten var jag dock så trött på så därför satte jag igång att måla.. och nu är det klart! Nu väntar inredningen, det roligaste av allt! Vill ha en hylla över skänken och håller på att måla en tallrikshylla som ska få komma upp. Sen ska ni få se hur det blev!
Idag visar jag lite nya fönsterinköp. På Gekås köpte jag fina lampskärmar och två vita lampfötter. De fick hamna i arbetsrummet..


...och en lampskärm fick vara i sovrummet.

Igår var jag och skulle köpa nya blommor till matsalen, eftersom de gamla "have given up on me this winter".. och när jag frågade vad dessa kostade svarade butiksbiträdet 275:-/st. Ok tänkte jag, dem får de bli. Ni kommer väl ihåg hur stort mitt matsalsfönster är, det behövs ju liksom något mer än små fjuttisar.. och dessa var höga och bra. Men när jag skulle betala blev priset hela 820:-!! För två blommor.. 275:- var bara för murgrönan, sedan tillkom priset för krukorna! Ojojoj, det var inte billigt.. men jag kunde inte med att ångra mig där i kassan så.. dessa ska inte få dö!

En granne som fotograferar har frågat mig om jag vill ställa upp som modell med min gravidmage, så det kanske jag ska göra idag. Sambon spelar cup så jag kan inte flytta in möblerna i köket, eller det kanske jag ska göra så förlossningen sätter igång.. ;) Jag får väl städa lite och måla ett lager på tallrikshyllan, men först väntar en promenad!
trevlig helg alla fina! ♥
Kram /Anna

5 kommentarer:

Grodmamman sa...

Ska bli kul att se hur ert kök har blivit efter er mini-makeover!:)
Ja, jösses! Har också stått där med något jag velat ha och fått en smärre chock när jag hör vad jag ska betala. Senast igår då jag hämtade ut de sista bröllopskorten... Men dina blommor blev himla fina och jag gillade även dina nya lampor!:) Jag köpte nya lampor igår och jag är så nöjd!
Kram

Rose Garden Malevik sa...

Så mycket fint :)
Å kanske dags för lite PARTY??
missa inte

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

Välkommen att vara med
Håkan

casseopaya sa...

Your blog is wonderful!! Have a nice day! LG Kathrin

Kamomilla sa...

Vilken energi du har!!! Jag är imponerad!

Liza sa...

Oj.. dyrt men det blev ju så fint i ditt stora fönster!

Ha det bra!

Kram Liza