måndag 23 maj 2011

Rätt...

...gissat! :)


Beige sängkläder med stjärnor, och ett matchande skydd på sidorna. "Lilla Anna" har Signe fått av sin polare Jonna som är några månader äldre. Jättesöt eller hur? Bamsegrisen från Maileg ska också få sova här.


En sådan här har jag suktat länge efter.. Tycker de är sååå fina. En dag satt jag och kollade på blocket. Häromkring fanns inga, men jag utökade sökningen till hela sverige för att se om det fanns någon inom någorlunda rimligt avstånd. Jag hittade ett par stycken i Skåne. Efter att ha involverat min pappa (som har ett grossist-företag och därmed har lastbilar som går över hela Sverige) fick jag hem den.. Helt underbar om ni frågar mig, och mig gör det inget att det syns att andra barn legat i den. Det blir bara mera charmigt i mina ögon (men självklart har jag skurat den ordentligt innan Signe fick inviga den).


Nu står den i vårt sovrum och Signe har sovit väldigt gott i den i en vecka nu. Hon började röra sig väldigt i vaggan och vaknade av att hon låg på sned med huvudet in i vaggans insida. Inte så skönt förmodligen så en spjälsäng var på sin plats nu.


Tapetseringen av Signes rum har börjat och jag längtar längtar längtar efter att få inviga stumpans rum, även om hon kanske inte kommer sova själv där än på ett par månader. Vi får se när damen behagar börja sova hela nätter.. ;)


Önskar er en trevlig start på veckan!


Kram /Anna

2 kommentarer:

Ekomam sa...

Jättefin säng Anna! Själv har jag inte hittat någon gamal säng som fyllt mina önskemål, men det finns ju från de andra grabbarna sedan när Hilding växt ur sin vagga!

Kom ju på också att jag inte alls svarat på din kommentar för ett tag sedan...Givetvis är ni hjärtligt välkommna att hälsa på när det finns tid! Oss passar det när som, vi är ju alltid hemma ;)
Säg bara till vilken dag!?
Kram kram

tre nyanser av vitt sa...

Vilken söt säng! Där sover nog hon gott kan jag tro.
Kram Marie