måndag 9 maj 2011

Visst är det skönt..

...med trädgårdsarbete!?

Såhär ser vår baksida ut nu. Så härligt att gå runt och titta på allt som blommar och knoppas.. För bara några veckor sen var det så grått och trist och fullt med löv som låg kvar sen förra året..
Den stora busken är en syrén och jag skulle vilja ha ett växthus med plats för umgänge till höger om den. Jag skulle också vilja få det lite mer romantiskt, lummigt med buskar, grusgångar och blommor..

Under körsbärsträdet ställde jag ett bord och två stolar. Här kommer solen inte riktigt åt vilket gör att gräsmattan inte växer så bra. Därför funderar jag på att lägga plattor eller grus istället.


Förra året planterade vi i tre pallkragar i trädgården. Det vi inte tänkte på var att gräs fortfarande växte i utrymmet mellan dem. Detta har varit ett störande moment eftersom trimmern inte har kommit fram i samma takt som gräset växer.. ;) Så förra helgen bestämde jag mig för att göra något åt det. Jag grävde ur, lade markduk och täckte med grus mellan pallkragarna istället. Jag rensade också lite i landen och satte en rad med salladsfrön. Plantorna i den vänstra pallkragen är smultron.


Ja det är en början till en köksträdgård iallafall eller vad säger ni? ;)


I helgen har jag varit på Maries loppis. Jag åkte dit ihop med Anna, och hon hade en så fin present till mig och en till Signe. Ni ska få se en annan dag. Jag funderar också på att ordna en loppis i trädgården i sommar, har sån rensarlust just nu och flera saker att sälja.. Hmm, det får bli när sambon är borta.. :)


Kram /Anna

2 kommentarer:

Unknown sa...

Du får nog din lummiga trädgård tror jag. Du har fina planer. Jag gillade att du ställt dit gruppen under trädet, kan vi sitta och dricka kaffe nästa gång:)

Gick det bra med vagnen?

Kram Anna

STENLYCKA sa...

Godmorgon!
Roligt att planera i sin trädgård.
Blev väl bra med pallkragarna. Jag har en tycker de är jättebra att så grönsaker i.
Jag hade också önskat få åka till Hjo men tyvärr hade jag lovat bort mig på annat.
Hoppas du har loppis i din trädgård, då kommer jag!
Önskar dig allt gott!
Kram Raina