fredag 30 mars 2012

Krusidull

Något ni märkt vid det här laget är väl att jag inte är överförtjust i för mycket "krusidull", mönster och olika färger. Jag vill ha en ljus grund, med enkla möbler i dova färger. Är det någon färg jag tillsätter är det oftast rött eller rosa, även grönt tycker jag om. Vår kristallkrona i trappen är en majolika-lampa med karakteristisk mönstrad keramik i olika färger. Just den delen på lampan har jag lite svårt för, men resten tycker jag om. :) Dock tycker jag mer om lampan sedan taket blev vitt, den kommer bättre till sin rätt nu om ni frågar mig. Jag har flera gånger funderat på att byta ut den men vet ärligt talat inte hur vi skulle få ner den. Den är stor och tung, och vi skulle behöva ha en ställning, nej den får nog hänga kvar ett tag till.. ;)
I veckan har jag varit ledig. Fika utomhus, promenader, babysim, städning, Ikea-besök, klippning och slingor är några av sakerna jag hunnit med. Idag kommer en vän med hennes lilla dotter på besök. Mys!
Kram Anna

1 kommentar:

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Hej, fin blogg du har! =)

Kika gärna in hos mig, jag har en utlottning i samarbete med nätbutiken Caesar's hem. Du kanske vill vara med? =)

Kram Emma