tisdag 18 september 2012

En till!

Hej!
Här har ni en till byrå som är målad och klar. Såhär såg den ut innan. Den har inte fått stå framme sedan vi flyttade till huset. Den har stått och skämts i garaget, eftersom jag hellre ville ha den vit.  


Såhär ser den ut nu:

 Den fick stå i vår lilla smutt mellan lilla hallen och stora hallen. Jag ska få upp något på väggen också, får se vad det kan bli.

 Jag fick tänka lite på vad jag ställde här, det kan inte vara något alltför ömtåligt, eller något som kan skada Signe. Och mycket riktigt, hon hann vara hemma från förskolan cirka 3 minuter innan hon började plocka med sakerna här. ;) Ett kort på Signe, en ljusstake i zink, ett hjärta i zink och en liten kruka med "hjärtan på tråd" fick det bli just nu, men om jag känner mig själv rätt kommer det att flyttas om inom en snar framtid
.
Handtagen som tidigare var svarta var limmade och hade varit fina att behålla svarta, men det var för svårt att måla runtom. Jag var rädd att göra sönder lådorna genom att bryta loss dem, så istället för att byta ut dem målade jag dem vita och slipade lite på dem. Jag vill ju trots allt ha något som bryter av liiiite iallafall.. ;)

Jag var hos doktorn igår, han behövde bara titta i halsen i några sekunder innan han konstaterade att det var halsfluss och skrev ut penicillin. Igår kväll skulle jag gått på tjejkväll med tjejer jag inte sett på ett halvår.. Aningen trist att stanna hemma. Ikväll skulle jag jobbat. Aningen trist att stanna hemma från jobbet med, med tanke på att jag är timanställd nu och behöver alla kronor jag kan få. Sista lönen från mitt vik kom i Augusti, och lönen för det jag jobbat nu kommer den 27:e oktober! Snacka om tomt på kontot. Det är tur att man är två och att man har sparat lite på kontot.. Så idag tänker jag bara vara hemma och tycka synd om mig själv medan Signe är på förskolan. Det är jag värd. Jag ska byta lite bilder i bloggen, jag ser att flera av dem är kvar sedan vi bodde i lägenheten och det är ju bara över 3 år sedan... sen ska jag titta efter lite resor, för det funderar vi på att unna oss i höst. Vi fyller 30 båda två också och kalas planeras senare i höst/vinter. Så jag kan nog bli sittande här ett bra tag! =)

Kram /Anna

2 kommentarer:

Jenny sa...

Hej Anna!
En sån söt byrå:)

Usch, låter inget kul med halsfluss..hoppas du mår bättre snart!

kraam Jenny

Photo by Maria sa...

Så fin byrån blev och tycker det blev fint med de vita slipade knopparna..

Krya på dig..

Kram Mia