onsdag 23 januari 2013

Min inredningsresa- stora hallen

Hej!
Tack för era krya på er hälsningar, de värmer. Vi är fortfarande väldigt förkylda och hängiga, jag och S, men S är pigg trots feber. Jag är trött trots att jag inte har feber. ;)
Jag har haft en idé i huvudet ett tag, att visa er min inredningsresa sedan vi flyttade in i huset. Vi köpte huset sommaren 2009 och en hel del har hänt sedan dess.
Vi börjar i stora hallen, häng med!
 
I stora hallen låg det ekparkett och en trappa i ek med beige detaljer.
 
 Såhär såg den provisoriska inredningen ut efter att vi flyttat in. Ser ni de vackra ljusknapparna i guld? ;)
 
 Redan samma höst tog vi hjälp av en målare som hjälpte oss med tapetsering och målning, bl.a. i stora hallen. Vi valde att måla trappan men spara trappstegen. Efter ett förslag från målaren sparade vi även räcket i ek, men detta var motvilligt från min sida, och idag funderar jag fortfarande på att måla stegen och räckena.;) Sambons argument var att det var så opraktiskt med hunden, och eftersom han inte är på övervåningen längre är hans argument slut nu.. ;)
 
 Såhär såg inredningen ut då. Jag hittade en spegel på loppis, gjord av ett gammalt blyinfattat kyrkfönster och den blev jag väldigt glad över.
 
 Här har jag plockat bort mycket saker och håller nog på att julpynta.
 
 Hatthyllan jag hittade i en affär i Lidköping som säljer gamla möbler.
 
 Ett tag såg det ut såhär. Den här stilen var jag väldigt nöjd med.
 
Dock inte så praktiskt, jag ställde istället en gammal byrå här som jag köpt på loppis. Jag har sorterat alla vantar, mössor o.s.v. i de olika lådorna. I en gammal zinkhink står ett par paraplyer. Såhär ser det ut fortfarande, och jag trivs än, trots att det gått några månader sedan jag möblerade om.. hihi.
 
Önskar er en fin dag!
Häng med imorgon, då går vi till höger in i kontoret.
Kram /Anna

4 kommentarer:

Grodmamman sa...

Vilken rolig ide att göra en inredningsresa!:)
Vi har en liknande trapp, med eksteg och handledare i ek. Jag skulle inte vilja ha den helvit, men så gillar jag/vi ek och har det i golv och möbler på bostadsplanet hos oss.
Är också snorig och det har jag absolut inte tid med!:( Krya på er!
Kram

Dagdrömmar och verklighet sa...

Roligt att se före och efter, man glömmer så lätt.. Men jag förstår inte hur ni kunde göra er av med de guldiga ljusknapparna?! =) hihi..

Krya på er än en gång! Kram

Kamomilla sa...

vad kul att se hur det förändrats!

Photo by Maria sa...

Att ta bilder före och efter är kul att ha för man glömmer ganska snabbt hur det såg ut =)
Fint har ni i er hall..

Kram Mia