måndag 5 maj 2014

Äntligen gånger två

God morgon!
Hoppas att ni mår bra och att ni haft en skön helg, kanske har ni varit långlediga? Jag är ju "ledig" för jämnan just nu, men det är alltid skönt när mannen är lite extra ledig. Jag har ju mitt jobb på dagarna (och nätterna) jag också, så det är skönt när vi är två hemma som kan turas om. Han jobbade en kort dag i fredags, så vi har fått en hel del gjort här hemma, bl.a. har vi målat så gott som hela yttersidan på lekstugan. Det är insidan kvar, sedan kan jag börja med det roligaste.. piffet! =) Mannen har också målat putsen på vedspisen en gång. En strykning kvar samt lackning, sedan får ni se det färdiga resultatet.
Men det var inte bara jobb och fix i helgen, jag hade ju såklart planerat in årets loppis hos Marie i agendan. Det var fjärde året i rad jag åkte på denna underbara dag med härligt sällskap. Tage fick följa med och han skötte sig exemplariskt. Han fick mat innan i bilen, sedan satt han i bärselen och mådde gott. Vi hann med en loppis till innan lunch, sedan besökte vi Maries butik Vita Ranunkler. Jag köpte tre fina saker på Maries loppis, samt ett par fina saker på nästa loppis. Det bästa inköpet var en gammal soppterrin med lock. Den har nog blivit lagad i handtaget någon gång, där ser ni en liten spricka, annars är den i perfekt skick.
 

Jag lyckades också hitta den här gamla skönheten. Den är i lite halvdant skick, men underbart vacker ändå om ni frågar mig.


Och vet ni.. mina två saker som stått överst på min önskelista i flera år har varit soppterrin och kaminspegel. Jag har sökt efter dem på tradera samt spanat i nätbutiker o.s.v. På tradera har jag inte haft någon tur och de i butikerna brukar vara ganska dyra för min plånbok. I alla fall när det gäller saker som inte har något syfte mer än att vara vackra för ögat.. ;)
 
Plötsligt händer det. Kan man säga.

Kram /Anna

2 kommentarer:

Anneli sa...

Grattis till dina fina fynd!
Inte alltid så lätta att hitta..........och hittar man så är de ofta svindyra.
Gott med lite långledigt, nu har man nästan blivit lite bortskämd med dessa kortveckor.

Ha det fint,
kram Anneli

Jenny sa...

Hej Anna!
Vad kul att gå på Maries loppis och besöka hennes butik:)

Jättefina saker du fick med dig hem!

Kraam Jenny